dr hab. Ewa Mędrela-Kuder  prof. nadzw.

  • Styl życia różnych populacji (osoby starsze, niepełnosprawne, osoby z wybranym schorzeniem,  młodzież szkolna, akademicka)
  • Czynniki ryzyka zdrowotnego w środowisku studenckim, szkolnym i rodzinnym.
  • Zachowania zdrowotne studentów AWF na tle innych uczelni.
  • Skala zachowań antyzdrowotnych (palenie papierosów, picie alkoholu, stosowanie narkotyków) w środowisku szkolnym, akademickim, pacjentów z określonym schorzeniem.
  • Ocena poziomu wiedzy na temat stylu życia, aktywności ruchowej, stosowania środków psychoaktywnych wśród młodzieży.
  • Podaż podstawowych składników pokarmowych oraz makroelementów w diecie wybranych populacji.
  • Porównawcza ocena różnych diet redukcyjnych stosowanych na wczasach odchudzających oraz innych współcześnie stosowanych.
  • Różnorodność zwyczajów żywieniowych w Europie i na świecie.
  • Ocena zalet i wad różnych diet np. wegetariańskiej.
  • Ocena poziomu wiedzy na temat żywienia w profilaktyce osteoporozy, otyłości, miażdżycy i innych schorzeń a stan faktyczny.
  • Postępowanie dietetyczne w profilaktyce i terapii schorzeń przewlekłych niezakaźnych (otyłości, chorób układu krążenia, niektórych nowotworów, osteoporozy, cukrzycy insulinoniezależnej).

Student może podać propozycję tematyki pracy magisterskiej.

dr hab.  Weronika Wrona-Wolny, prof. nadzw.

  • Styl życia ( zachowania zdrowotne)  dzieci, młodzieży, nauczycieli, fizjoterapeutów, przyszłych fizjoterapeutów itp.
  • Rola edukacji zdrowotnej we współczesnej szkole
  • Zadania nauczycieli wychowania fizycznego w realizacji edukacji zdrowotnej w szkole.
  • Postawy i zachowania, wiedza, opinie związane z konsumpcją alkoholu w środowisku fizjoterapeutów, przyszłych fizjoterapeutów, młodzieży uprawiającej sport itp.
  • Styl życia a zapobieganie chorobom nowotworowym, miażdżycy, wrodzonym wadom cewy nerwowej i innym.
  • Zachowania zdrowotne, wiedza, opinie kobiet dotyczące profilaktyki raka piersi.
  • Definiowanie zdrowia, promocji zdrowia przez dzieci, młodzież, dorosłych, osoby zdrowe, chore, z niepełnosprawnością,
  • Zachowania zdrowotne, wiedza, opinie kobiet z różnych grup społeczno-zawodowych  dotyczące samokontroli piersi w aspekcie prewencji onkologicznej.
  • Zdrowie w świadomości dzieci, młodzieży, dorosłych, osób zdrowych chorych, z niepełnosprawnością,
  • Fizjoterapeuci jako wzory osobowe w zakresie kultury zdrowotnej
  • Fizjoterapeuta jako edukator i promotor zdrowia w środowisku pracy

 

Student może również zaproponować tematykę pracy dyplomowej i magisterskiej, ale mieszczącej się z zakresie zainteresowań naukowo badawczych prowadzącego i realizowanej problematyki naukowo-badawczej w Zakładzie.