- Szczegóły
-
Poprawiono: 18 marca 2024
Sekretariat praktyk studenckich
|
Pawilon I pok. 120 poniedziałek - piątek tel. 12 683 11 64 |
mgr Dorota Prawdzic-Lewandowska |
Pawilon I pok. 120 poniedziałek - piątek tel. 12 683 11 64 |
- Szczegóły
-
Poprawiono: 21 grudnia 2023
Studenci, którzy rozpoczęli studia przed rokiem akademickim 2019/2020 przystępujący do egzaminu licencjackiego zobowiązani są dostarczyć potwierdzenie wpłaty za dyplom w kwocie 60 zł. Wpłaty należy dokonać na konto indywidualne studenta według umowy i dowód wpłaty dostarczyć w dniu egzaminu dyplomowego do Dziekanatu.
Egzamin dyplomowy jest egzaminem ustnym.
Student będzie odpowiadał na trzy pytania:
- dwa pytania teoretyczne z zakresu wszystkich przedmiotów realizowanych w przebiegu studiów
- jedno pytanie praktyczne z zakresu przedmiotów zawodowych
Pierwsza część egzaminu
Student losuje dwa pytania teoretyczne z banku pytań. Oceny będą wystawiane na podstawie poniżej opisanego klucza dla każdego z dwóch pytań.
Ocena | Klucz oceny pytania teoretycznego |
2 | Student nie ma wiedzy na ten temat. |
3 | Student posiada podstawową wiedzę na ten temat. |
4 | Student potrafi w pełni opisać problem. |
5 | Student opisuje problem szeroko w odniesieniu do aktualnego piśmiennictwa w tym zakresie. |
Jeżeli student nie uzyska minimum oceny dostatecznej (3.0) z każdego pytania, egzamin uznaje się za niezdany.
Oceną za pierwszą część egzaminu stanowi średnia arytmetyczna z dwóch ocenianych pytań.
Druga część egzaminu
Student losuje jedno pytanie praktyczne z banku pytań.
Oceniane będą 4 składowe odpowiedzi zgodnie poniżej przedstawionym kluczem.
Składowa 1. Opisu problemu/ choroby/ dysfunkcji np. co to jest trądzik różowaty?/ co to jest udar? (ogólna wiedza na temat).
Ocena | Klucz oceny składowej 1. |
2 | Student nie potrafi opisać problemu. |
3 | Student potrafi w stopniu podstawowym opisać problem. |
4 | Student potrafi w pełni opisać problem. |
5 | Student opisuje problem szeroko w odniesieniu do aktualnego piśmiennictwa w tym zakresie. |
Składowa 2. Umiejętności oceny tego problemu w powiązaniu z planowanymi czynnościami (diagnostyka, z uwzględnieniem ewentualnych czynników ryzyka).
Ocena | Klucz oceny składowej 2. |
2 | Student nie potrafi scharakteryzować sposobów oceny problemu w nawiązaniu do planowanych czynności. |
3 | Student potrafi w stopniu podstawowym scharakteryzować sposoby oceny problemu w nawiązaniu do planowanych czynności. |
4 | Student potrafi scharakteryzować różnorodne sposoby oceny problemu w nawiązaniu do planowanych czynności. |
5 | Student w oparciu o najnowszą literaturę potrafi scharakteryzować sposoby oceny problemu w nawiązaniu do planowanych czynności. |
Składowa 3. Planowanie rozwiązania tego problemu - krótko i długofalowo (co planuje zrobić i po co? jakie efekty chce uzyskać? jakimi (różnymi) drogami mogę dojść do celu? jaki cel chcę osiągnąć najpierw a jaki później).
Ocena | Klucz oceny składowej 3. |
2 | Student nie potrafi podać najważniejszych celów postępowania i opisać podstawowych metod ich osiągnięcia. |
3 | Student potrafi podać najważniejsze cele postępowania i opisać podstawowe metody ich osiągnięcia. |
4 | Student potrafi podać bliższe i dalsze cele postępowania i opisać różnorodne metody ich osiągnięcia |
5 | Student formułuje bliższe i dalsze cele postępowania i opisuje różne warianty i metody ich osiągnięcia. |
Składowa 4. Opisu postępowania - krok po kroku.
Ocena | Klucz oceny składowej 4. |
2 | Student nie potrafi opisać podstawowych czynności jakie będzie wykonywał w celu rozwiązania problemu. |
3 | Student w stopniu podstawowym potrafi opisać czynności jaki będzie wykonywał w celu rozwiązania tego problemu. |
4 | Student potrafi wyczerpująco opisać czynności jaki będzie wykonywał w celu rozwiązania tego problemu. |
5 | Student potrafi opisać czynności jaki będzie wykonywał w celu rozwiązania tego problemu i uzasadnić ich skuteczność w świetle najnowszych badan naukowych. |
Oceną za część praktyczną egzaminu stanowi średnia arytmetyczna z 4 ocenianych składowych.
Egzamin uważa się za zdany, jeżeli student uzyska co najmniej ocenę dostateczną z części pierwszej i drugiej.
Studenci, którzy rozpoczęli studia przed rokiem akademickim 2019/2020 składający pracę magisterską zobowiązani są dostarczyć potwierdzenie wpłaty za dyplom w kwocie 60 zł. Wpłaty należy dokonać na konto indywidualne studenta według umowy i dowód wpłaty dostarczyć w momencie składania pracy do Dziekanatu.
- Deklaracja wyboru promotora
- Zasady pisania prac magisterskich w AWF w Krakowie od 2019
- Zarządzenie nr 15/2019 z dnia 30 maja 2019 roku w sprawie wprowadzenia w życie "Regulaminu procedury antyplagiatowej" w oparciu o JSA w AWF w Krakowie
- Zarządzenie nr 16/2019 z dnia 30 maja 2019 roku w sprawie wprowadzenia Archiwum Prac Dyplomowych "APD" oraz Jednolitego Systemu Antyplagiatowego "JSA" w procedurze dyplomowania w AWF w Krakowie
- Załącznik nr 1: Opis teczki
- Załącznik nr 2: Podanie o dopuszczenie do egzaminu magisterskiego
- Wzór strony tytułowej pracy magisterskiej
Student, po zaliczeniu ostatniego semestru studiów, składa pracę magisterską w Dziekanacie Wydziału Rehabilitacji Ruchowej wraz z następującymi dokumentami:
- jeden egzemplarz pracy drukowany dwustronnie z systemu APD (zbindowany z listwą) w białej tekturowej wiązanej teczce opisanej według wzoru (Załącznik nr 1);
- podanie skierowane do Prodziekana Wydziału Rehabilitacji Ruchowej według wzoru (Załącznik nr 2) i potwierdzone przez pracownika dziekanatu kierunkowego;
- potwierdzenie wpłaty za dyplom (dotyczy studentów, którzy rozpoczęli studia przed rokiem akademickim 2019/2020 - opłatę w wysokości 60 zł należy wpłacać na indywidualne konto studenta).
- Deklaracja wyboru promotora
- Składanie pracy licencjackiej i magisterskiej
- Podanie o dopuszczenie do egzaminu dyplomowego
- Zarządzenie Dziekana WRR nr 5/2021 z dnia 7 czerwca 2021 w sprawie zasad przeprowadzania i organizacji egzaminu dyplomowego w roku akademickim 2020/2021
- Zasady pisania prac licencjackich w AWF w Krakowie od 2019
- Zasady pisania prac magisterskich w AWF w Krakowie od 2019
- Druk recenzji pracy dyplomowej
- Szczegóły
-
Poprawiono: 26 października 2023
- Szczegóły
-
Poprawiono: 28 września 2021
Serdecznie zapraszamy studentów studiów I stopnia oraz studiów jednolitych magisterskich Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie do rekrutacji na zajęcia tutoringowe.
Studenci zainteresowani uczestnictwem w projekcie proszeni są o złożenie drogą mailową do koordynatora na danym Wydziale wymaganej dokumentacji do dnia 08.10.2021. Szczegółowe informacje znajdują się w regulaminie projektu.
W roku akademickim 2020/2021 w Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie został rozpoczęty Projekt „Mistrzowie Dydaktyki – wdrożenie”, którego głównym zadaniem jest realizacja zajęć ze studentami Uczelni w formie zajęć tutoringowych. Zasady rekrutacji na zajęcia tutoringowe dla studentów zawarto w regulaminie przygotowanym przez zespół nauczycieli akademickich (tutorów), którzy będą prowadzić zajęcia na Uczelni.
Studenci uczestniczący w zajęciach tutoringowych będą mogli liczyć na następujące korzyści:
- Udział w tutorialu daje możliwość zindywidualizowanej pracy, zarówno pod względem merytorycznym, jak i terminów oraz form spotkań.
- Rozwijanie indywidualnych zainteresowań studenta.
- Nowoczesne i inspirujące narzędzia pracy.
- Samodzielna praca pod kierunkiem nauczyciela/tutora.
- Zajęcia w małej grupie – do 6 osób.
Dodatkowo uczestnictwo w Projekcie „Mistrzowie Dydaktyki – wdrożenie” będzie udokumentowane wpisem do suplementu ukończenia studiów oraz stosownym zaświadczeniem.
Studenci będą mogli kontynuować realizację zajęć programowych prowadzonych przez tutorów w każdym semestrze do 31.12.2022. Ostatni nabór odbędzie się na zajęcia realizowane w semestrze zimowym w roku akademickim 2022/2023.
Lista tutorów, wraz z przedmiotami realizowanymi w formie tutoringowej dla poszczególnych wydziałów i kierunków studiów zamieszczono w poniższym wykazie.
Wydział Rehabilitacji Ruchowej
dr Izabela Górska
- Pedagogika (semestr 1)
dr Filip Kobiela
- Filozofia (semestr 1)
dr Roger Madejski
- Fizjoprofilaktyka i promocja zdrowia (semestr 2)
dr Andrzej Markowski
- Masaż klasyczny (semestr 3 i 4)
- Kinesiotaping w pediatrii (semestr 7)
dr Sylwia Mętel
- Ćwiczenia sensomotoryczne (semestr 7)
dr Agata Milert
- Fizjoterapia ogólna (semestr 1 i 2)
- Kinezyterapia (semestr 3 i 4)
- Wybrane metody fizjoterapeutyczne (semestr 6)
dr Anna Pawlikowska
- Kultura bycia i języka/Sztuka dialogu (semestr 1)
- Socjologia (semestr 2)
dr Elżbieta Szymańska
- Metodyka nauczania ruchu (semestr 1 i 2)
dr Izabela Górska
- Kultura bycia i języka/Sztuka dialogu (semestr 1)
dr Andrzej Markowski
- Odnowa biologiczna (semestr 6)
- Odnowa psychosomatyczna (semestr 6)
- Seminarium dyplomowe (semestr 5 i 6)
dr Anna Pawlikowska
- Kultura bycia i języka/Sztuka dialogu (semestr 1)
- Podstawy komunikacji społecznej (semestr 2)
dr Izabela Górska
- Pedagogika ogólna (semestr 1)
- Pedagogika specjalna (semestr 2)
dr Andrzej Markowski
- Seminarium dyplomowe (semestr 5 i 6)
dr Anna Pawlikowska
- Kultura bycia i języka/Sztuka dialogu (semestr 1)
- Podstawy komunikacji społecznej (semestr 1)
- Socjologia (semestr 1)
Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu
Kierunek: WYCHOWANIE FIZYCZNE | |||
Semestr | Przedmiot | Tutor / nauczyciel akademicki | Liczba godzin |
1 | Zabawy i gry ruchowe zmetodyką | dr Elżbieta Szymańska | 30 |
1 | Pedagogika z podstawami dydaktyki | dr Izabela Górska | 45 |
2 | Metodyka wychowania fizycznego | dr Elżbieta Szymańska | 30 |
2 | Teoria i metodyka pływania iratownictwa wodnego | dr Katarzyna Kucia | 15 |
2 | Pedagogika z podstawami dydaktyki | dr Izabela Górska | 60 |
2 | Socjologia | dr Anna Pawlikowska | 30 |
2 | Filozofia | dr Filip Kobiela | 15 |
3 | Metodyka wychowania fizycznego | dr Elżbieta Szymańska | 45 |
3 | Teoria i metodyka pływania iratownictwa wodnego | dr Katarzyna Kucia | 15 |
4 | Metodyka wychowania fizycznego | dr Elżbieta Szymańska | 14 |
4 | Teoria i metodyka pływania iratownictwa wodnego | dr Katarzyna Kucia | 14 |
5 | Seminarium dyplomowe | dr Elżbieta Szymańska | 15 |
5 | Seminarium dyplomowe | dr Katarzyna Kucia | 15 |
5 | Seminarium dyplomowe | dr Magdalena Majer | 15 |
5 | Teoria i metodyka pływania iratownictwa wodnego | dr Katarzyna Kucia | 14 |
5 | Pływanie i Aquafitness | dr Katarzyna Kucia | 14 |
5 | Obóz letni (Bezpieczeństwo iratownictwo na wodach otwartych/ Żeglarstwo/ Żeglarstwo deskowe) | dr Katarzyna Kucia | 40 |
6 | Seminarium dyplomowe | dr Elżbieta Szymańska | 30 |
6 | Seminarium dyplomowe | dr Katarzyna Kucia | 30 |
6 | Seminarium dyplomowe | dr Magdalena Majer | 30 |
Kierunek: SPORT | |||
Semestr | Przedmiot | Tutor / nauczyciel akademicki | Liczba godzin |
1 | Teoria wychowania fizycznego | dr Magdalena Majer | 15 |
1 | Zabawy i gry ruchowe zmetodyką | dr Magdalena Majer | 30 |
1 | Pedagogika z podstawami dydaktyki | dr Izabela Górska | 45 |
1 | Teoria i metodyka pływania iratownictwa wodnego | dr Katarzyna Kucia | 15 |
2 | Metodyka wychowania fizycznego | dr Magdalena Majer | 30 |
2 | Teoria i metodyka pływania iratownictwa wodnego | dr Katarzyna Kucia | 15 |
2 | Pedagogika z podstawami dydaktyki | dr Izabela Górska | 45 |
3 | Metodyka wychowania fizycznego | dr Magdalena Majer | 42 |
3 | Teoria i metodyka pływania iratownictwa wodnego | dr Katarzyna Kucia | 14 |
4 | Metodyka wychowania fizycznego | dr Magdalena Majer | 14 |
4 | Teoria i metodyka pływania iratownictwa wodnego | dr Katarzyna Kucia | 14 |
5 | Seminarium dyplomowe | dr Magdalena Majer | 15 |
5 | Seminarium dyplomowe | dr Katarzyna Kucia | 15 |
5 | Obóz letni (Bezpieczeństwo iratownictwo na wodach otwartych/ Żeglarstwo/ Żeglarstwo deskowe) | dr Katarzyna Kucia | 40 |
6 | Teoria wychowania fizycznego | dr Magdalena Majer | 42 |
6 | Socjologia sportu | dr Anna Pawlikowska | 28 |
6 | Seminarium dyplomowe | dr Magdalena Majer | 30 |
Kierunek: WYCHOWANIE FIZYCZNE W SŁUŻBACH MUNDUROWYCH | |||
Semestr | Przedmiot | Tutor / nauczyciel akademicki | Liczba godzin |
1 | Socjologia | dr Anna Pawlikowska | 30 |
2 | Metodyka wychowania fizycznego | dr Elżbieta Szymańska | 30 |
3 | Metodyka wychowania fizycznego | dr Elżbieta Szymańska | 42 |
4 | Metodyka wychowania fizycznego | dr Elżbieta Szymańska | 14 |
4 | Organizacja imprez masowych | dr Elżbieta Szymańska | 28 |
5 | Seminarium dyplomowe | dr Elżbieta Szymańska | 15 |
6 | Seminarium dyplomowe | dr Elżbieta Szymańska | 30 |
Kierunek: KULTURA FIZYCZNA OSÓB STARSZYCH | |||
Semestr | Przedmiot | Tutor / nauczyciel akademicki | Liczba godzin |
1 | Pływanie | dr Katarzyna Kucia | 15 |
2 | Socjologia | dr Anna Pawlikowska | 30 |
2 | Pływanie | dr Katarzyna Kucia | 15 |
3 | Socjologia kultury fizycznej | dr Anna Pawlikowska | 45 |
4 | - | - | - |
5 | Seminarium dyplomowe | dr Katarzyna Kucia | 15 |
5 | Podstawy ratownictwa wodnego | dr Katarzyna Kucia | 15 |
5 | Obóz letni (Bezpieczeństwo iratownictwo na wodach otwartych/ Żeglarstwo/ Żeglarstwo deskowe) | dr Katarzyna Kucia | 36 |
6 | Ćwiczenia fitness w wodzie | dr Katarzyna Kucia | 28 |
6 | Seminarium dyplomowe | dr Katarzyna Kucia | 30 |
dr Anna Pawlikowska:
- Socjologia (studia pierwszego stopnia, semestr 2)
dr Anna Pawlikowska:
- Socjologia sportu (studia pierwszego stopnia, semestr 6)
dr Anna Pawlikowska:
- Socjologia (studia pierwszego stopnia, semestr 1)
dr Anna Pawlikowska:
- Socjologia (studia pierwszego stopnia, semestr 2)
- Socjologia kultury fizycznej (studia pierwszego stopnia, semestr 3)
Wydział Turystyki i Rekreacji
Rok studiów | Semestr | Przedmiot | Liczba godzin | Prowadzący |
I | zimowy | Podstawy turystyki | 45 | dr Karolina Korbiel |
I | zimowy | Postawy rekreacji | 45 | dr Karolina Korbiel |
I | letni | Turystyka aktywna | 45 | dr Iwona Dominek |
I | letni | Metodyka wybranych zajęć rekreacyjnych - Nordic Walking | 15 | dr Karolina Korbiel |
I | letni | Hotelarstwo | 30 | dr Iwona Dominek |
II | zimowy | Marketing usług turystycznych i rekreacyjnych | 45 | dr Karolina Korbiel |
II | letni | Turystyka dzieci i młodzieży | 45 | dr Iwona Dominek |
II (RR) | letni | Metodyka rekreacji ruchowej | 45 | dr Karolina Korbiel |
III (HOT) | zimowy | Obsługa klienta | 45 | dr Iwona Dominek |
III | zimowy | Turystyka dzieci i młodzieży | 45 | dr Iwona Dominek |
III | zimowy | Higiena | 45 | dr Roger Madejski |
III | letni | Filozofia | 60 | dr Filip Kobiela |
dr Iwona Dominek:
- Obsługa klienta HOT (studia pierwszego stopnia, semestr 5)
- Turystyka dzieci i młodzieży (studia pierwszego stopnia, semestr 5)
- Turystyka aktywna (studia drugiego stopnia, semestr 2)
- Hotelarstwo (studia drugiego stopnia, semestr 2)
- Turystyka dzieci i młodzieży (studia drugiego stopnia, semestr 4)
dr Karolina Korbiel:
- Podstawy turystyki (studia pierwszego stopnia, semestr 1)
- Podstawy rekreacji (studia pierwszego stopnia, semestr 1)
- Metodyka rekreacji ruchowej (studia pierwszego stopnia, semestr 4)
- Metodyka wybranych zajęć rekreacyjnych - Nordic Walking (studia drugiego stopnia, semestr 2)
- Marketing usług turystycznych i rekreacyjnych (studia drugiego stopnia, semestr 3)