Tematyka prac dyplomowych i magisterskich
- Szczegóły
-
Poprawiono: 17 stycznia 2020
dr hab. Ewa Mędrela-Kuder prof. nadzw.
- Styl życia różnych populacji (osoby starsze, niepełnosprawne, osoby z wybranym schorzeniem, młodzież szkolna, akademicka)
- Czynniki ryzyka zdrowotnego w środowisku studenckim, szkolnym i rodzinnym.
- Zachowania zdrowotne studentów AWF na tle innych uczelni.
- Skala zachowań antyzdrowotnych (palenie papierosów, picie alkoholu, stosowanie narkotyków) w środowisku szkolnym, akademickim, pacjentów z określonym schorzeniem.
- Ocena poziomu wiedzy na temat stylu życia, aktywności ruchowej, stosowania środków psychoaktywnych wśród młodzieży.
- Podaż podstawowych składników pokarmowych oraz makroelementów w diecie wybranych populacji.
- Porównawcza ocena różnych diet redukcyjnych stosowanych na wczasach odchudzających oraz innych współcześnie stosowanych.
- Różnorodność zwyczajów żywieniowych w Europie i na świecie.
- Ocena zalet i wad różnych diet np. wegetariańskiej.
- Ocena poziomu wiedzy na temat żywienia w profilaktyce osteoporozy, otyłości, miażdżycy i innych schorzeń a stan faktyczny.
- Postępowanie dietetyczne w profilaktyce i terapii schorzeń przewlekłych niezakaźnych (otyłości, chorób układu krążenia, niektórych nowotworów, osteoporozy, cukrzycy insulinoniezależnej).
Student może podać propozycję tematyki pracy magisterskiej.
dr hab. Weronika Wrona-Wolny, prof. nadzw.
- Styl życia ( zachowania zdrowotne) dzieci, młodzieży, nauczycieli, fizjoterapeutów, przyszłych fizjoterapeutów itp.
- Rola edukacji zdrowotnej we współczesnej szkole
- Zadania nauczycieli wychowania fizycznego w realizacji edukacji zdrowotnej w szkole.
- Postawy i zachowania, wiedza, opinie związane z konsumpcją alkoholu w środowisku fizjoterapeutów, przyszłych fizjoterapeutów, młodzieży uprawiającej sport itp.
- Styl życia a zapobieganie chorobom nowotworowym, miażdżycy, wrodzonym wadom cewy nerwowej i innym.
- Zachowania zdrowotne, wiedza, opinie kobiet dotyczące profilaktyki raka piersi.
- Definiowanie zdrowia, promocji zdrowia przez dzieci, młodzież, dorosłych, osoby zdrowe, chore, z niepełnosprawnością,
- Zachowania zdrowotne, wiedza, opinie kobiet z różnych grup społeczno-zawodowych dotyczące samokontroli piersi w aspekcie prewencji onkologicznej.
- Zdrowie w świadomości dzieci, młodzieży, dorosłych, osób zdrowych chorych, z niepełnosprawnością,
- Fizjoterapeuci jako wzory osobowe w zakresie kultury zdrowotnej
- Fizjoterapeuta jako edukator i promotor zdrowia w środowisku pracy
Student może również zaproponować tematykę pracy dyplomowej i magisterskiej, ale mieszczącej się z zakresie zainteresowań naukowo badawczych prowadzącego i realizowanej problematyki naukowo-badawczej w Zakładzie.